Intermittent fasting: F.A.S.T. programma

Wil je graag afvallen, gezonder leven door een ander voedingspatroon of wil je van dat eeuwige hongergevoel af, maar is diëten en het continu voorgeschreven krijgen wat je eet niets voor jou? Dan is Intermittent Fasting perfect voor jou. Dit schrijft niet voor wat je eet, maar wanneer en hoe lang je wel en niet eet.

Wat is intermittent fasting?

Intermittent fasting, intermitterend vasten of intermitterende energiebeperking is een overkoepelende term voor verschillende maaltijdtimingsschema’s die wisselen tussen vrijwillig vasten en niet vasten gedurende een bepaalde periode.

Hoe werkt intermittent fasting?

Overal om ons heen is eten. Onze maatschappij is de laatste jaren steeds meer ingericht op veel eten. Maar hebben we echt zoveel eten nodig? En is het wel voedzaam wat we allemaal opeten? We krijgen doorgaans veel te veel eten binnen en bewegen veel te weinig. Ook lang niet alles wat we eten is voedzaam. Vaak denk je wel gezond te eten, maar krijg je toch te veel zouten, suikers en vetten binnen. Met intermittent fasting geef je jouw lichaam een reset. Je leert weer om te eten. Dat klinkt misschien gek, maar voor een groot deel van de tijd weet je niet wat je binnenkrijgt en is je lichaam best in de war door al die verschillende voedingstoffen, waaronder veel troep.

Door het vasten krijgt je lichaam een natuurlijke reset en leert het weer beter voedingsstoffen te herkennen. Ook werkt het als een natuurlijke maagverkleining.

Met intermittent fasting haal je MEER voedingsstoffen uit MINDER voeding. Dit geeft je lichaam en organen veel meer rust wat jou meer energie geeft. Dat kun je weer voor andere dingen gebruiken. Om te sporten bijvoorbeeld!

De schema’s voor Intermittent Fasting

De bekendste vorm van intermittent fasting is het 16/8 schema. Als je dit schema volgt eet je binnen een periode van 8 uur en vast je 16 uur lang (waaronder de nacht). Dit houdt in dat je bijvoorbeeld van 10:00-18:00 of van 12:00-20:00 eet en daarna 16 uur lang niets.

Zou je kiezen voor de laatste, dan betekent dat in de meeste gevallen dat je het ontbijt overslaat. Een veelgehoord argument om het ontbijt niet over te slaan is dat het de stofwisseling op gang zou brengen, maar dit is niet het geval en het overslaan van het ontbijt kan helemaal geen kwaad.

Klok | Personal Trainer | Groningen - Haren - Zuidhorn
Starten met intermittent fasting

Gedurende 6 weken zul je intensief begeleid worden door 1 van onze fantastische personal trainers! We nemen je online bij de hand in het Intermittent Fasting. Onder dagelijkse begeleiding en coaching door middel van een online platform met video’s en WhatsApp-contact, zorgen we voor een programma waarin we je alle handvatten geven om op een leuke en verantwoorde manier te gaan vasten.

We dagen je uit om de strijd met jezelf en anderen aan te gaan door leuke oefeningen, challenges en nog veel meer. Iedereen kan meedoen. Je hoeft geen lid te zijn van S.T.A.R.S. en zit hier na afloop van het programma ook niet aan vast.

Week 1

Bewustwording

Week 2

Voorbereiding
afbouwen

Week 3

Let’s F.A.S.T.

Week 4

Let’s go F.A.S.T.E.R.

Week 5

Opbouwen

Week 6

Volhouden

Week 1

Bewustwording

Week 4

Let’s go F.A.S.T.E.R.

Week 2

Voorbereiding/afbouwen

Week 5

Opbouwen

Week 3

Let’s F.A.S.T.

Week 6

Volhouden

Het online F.A.S.T. Boost programma

Start 31 mei 2021
99,-* 6 weken lang
  • Coaching
  • Voedingsschema's
  • Wekelijkse opdrachten
  • Trainingen
  • Challenges
  • Tips & tricks